Je Počiatek biely kôň mafie? Kto riadi jeho Ministerstvo?
Posted: 27 Jan 2016, 14:14
Watch on youtube.com
Dňa 7. Decembra 2015 sa konala tlačová konferencia o dodávateľoch pre dialničný obchvat Bratislavy. Minister Ján Počiatek a štátny tajomník Viktor Stromček obhajovali svoje postupy pri verejném obtarávaní. Na tlačovú konferenciu znova nevpustili zakladateľa a reportéra GINN - Martina Daňa. platnením svojvôle tak niekoho na verejnú tlačovku púšťajú a niekoho nie! Dôvody známe nie sú - veď tlačovka aj informácie z nej sú verejné.
----
Obchvat Bratislavy: Najnižšiu cenu za koncesiu pre obchvat Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnú cestu R7 z hlavného mesta po Holice cez PPP projekt predložilo medzinárodné konzorcium Obchvat Nula. Na jeho čele je španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional, ďalšími členmi sú firmy Porr a Macquarie Capital Group. Konzorcium navrhlo čistú súčasnú hodnotu projektu 997,53 milióna eur a ročnú splátku 56,72 milióna eur. Štát by za tridsať rokov koncesie, vrátane vplyvov inflácie, mohol na splátkach uhradiť 1,702 miliardy eur. Je to podstatne menej oproti pôvodným očakávaniam. Uvedené konzorcium chce úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov postaviť za vyše štyri roky. "Táto transparentná súťaž vygenerovala výrazne lepšie ceny, ako sa očakávalo," povedal na tlačovej besede v pondelok minister dopravy Ján Počiatek. Cenové ponuky štyroch uchádzačov, ktorí všetci splnili technické podmienky tendra, zverejnili na ministerstve dopravy. Cenové ponuky sa otvárali v pondelok predpoludním. "Teraz nastúpi fáza hĺbkovej detailnej kontroly celej tejto ponuky. Treba sa opäť zaoberať technickým riešením aj finančným modelom a v závere je nutné vygenerovať finálnu štúdiu a porovnanie výhodnosti formy obstarávania cez PPP alebo cez klasické obstarávanie," povedal Počiatek. Ministerstvo neskôr plánuje zverejniť všetky údaje, aby sa nimi mohla zaoberať aj odborná verejnosť, a následne sa uskutoční aj odborný seminár. O ďalšom osude PPP projektu rozhodne vláda.
Ministerstvo dopravy s medzinárodným poradcom ešte musí preveriť finančné modely a technické riešenia konzorcií pre potvrdenie správnosti ich výpočtov. Konzorcium s najlepšou ponukou by malo byť definitívne vyhodnotené do konca januára a v prvom kvartáli budúceho roku bude možné pokračovať v procese odsúhlasovania. Cenová ponuka pre PPP model bude podľa rezortu dopravy opäť porovnaná s alternatívou výstavby klasickým spôsobom obstarávania. Ak by sa PPP model ukázal ako najvýhodnejší, o podpise zmluvy s najúspešnejším uchádzačom rozhodne vláda. Predpokladaná celková cena koncesie na tridsať rokov bola 4,53 miliardy eur, ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi sa predpokladala od 135 do 151 miliónov eur. Odhadované stavebné náklady boli 1,325 miliardy eur bez dane z pridanej hodnoty. S výstavbou úsekov D4 a R7 by sa podľa ministerstva dopravy malo začať v budúcom roku. Stavebné práce by mali trvať štyri roky.
----
Ministerstvo stráži Bezpečnostná služba SHIELD sro:
V Septembri 2015 Počiatek inštaloval na Ministerstvo dopravz novú SBS-ku SHIELD sro - tej zaplatíme z našich daní 2.500.000 EUR za stráženie ministra a ministerstva dopravy.
Kto je Peter Vaško a Vladimír Dragula, ktorí firmu zastupovali donedávna? Vaško zmizol z konateľstva v Máji - ale asi iba navonok, lebo firmu naďalej zastupuje. Zaujímavé však je, že firmu, ktorá zákazku získala, vlastní známa modná návrhárky z východu - Drahomíra Adamová. Popri bezpečnostnej službe by tak mohla Počiatkovi a jeho manželke poskytnúť aj iné služby. Obaja sú totiž známi svojím pozitívnym postojom k najnovším módnym trendom.
http://www.topky.sk/cl/10/1502093/U-Pociatka-ziskala-biznis-za-2-5-miliona-eur-modna-navrharka--Bude-chranit-ministerstvo